תקציר:הסדנה "יחס בין שטחי צורות לא דומות" היא יחידת הוראה המתבססת על משפט 37 מספר היסוד של אוקלידוס על ישרים מקבילים: "שנימשולשיםהחסומיםביןשנימקביליםובעליצלע משותפת, המונחת על אחד הישרים, שוויםבשטחם." הרעיון של הסדנה עלה מחוסר התיחסות לנושא בנפרד בספרי לימוד. אנחנו, מורי 5 יח' מכירים את התרגילים ופותרים לא מעט כאלו במהלך ההוראה בנושא "חישוב שטחים" גם בגיאומטריה אוקלידית וגם בטריגונומטריה. אנו מוצאים כי חשוב להתייחס ליישום של משפט זה בתרגילים שונים באופן מרוכז.
תקציר: בפעילות זו נציג רעיון לפעילות מפתיעה שיכולה להוות פתיח או סיכום בגיאומטריה במושגים של חוצה זווית ואנך אמצעי, הניתן לשלבו בכיתה י' או י"א אחרי או לפני שמלמדים מעגל חוסם משולש. בפעילות מוצג פרדוקס מאתגר העשוי לתרום לחדוד הבנת מושגים ולפיתוח חשיבה ביקורתית.
תקציר: בפעילות הכרות עם משפט מפורסם, משפט צ'בה: משפט המדבר על קטעים היוצאים מקודקודי משולש ונפגשים בנקודה אחת. אמנם המשפט אינו נלמד בתוכנית הלימודים, אך בפעילות הצעה לשלבו ולקשרו למשפטים של מפגש התיכונים, חוצי הזווית והגבהים במשולש. הפעילות מלווה ביישומים דינאמיים להמחשה ולחקירה.
תקציר: תיאור של סיטואציה מהכיתה בה פתרו בעיה מהספר בה נתונים עודפים המובילים לפתרונות סותרים זה את זה .
חקירה דינמית של הבעיה הובילה לדיון מעניין ולתוצאות מפתיעות.
ניתוח הבעיה מוביל לחקר מעגל אפולוניוס ומשפטי חוצי זוויות (הפנימית והחיצונית). למורים ולתלמידים מתקדמים אפשר להרחיב את החקירה למקומות גיאומטריים דומים נוספים.
תקציר: בפעילות סרטון קצר המספר את הסיפור ההיסטורי המרתק של בניית תעלת אפולוניוס המתבסס על רעיון הדמיון. הסרטון מתאים להצגה כפתיחת נושא הדמיון ושילוב ההסטוריה בשיעורי המתמטיקה.