תקציר: הסדנה עוסקת במיומנות של שרטוט גרפים על פי תכונות הפונקציה וללא שימוש בנגזרת. בסדנה הצעה לעסוק במסגרת קדם האנליזה במכלול המושגים הקשורים לפונקציה ורק אח"כ לפרשם וליישמם בעזרת הנגזרת. הסדנה כוללת גם סקירה היסטורית של התפתחות מושג הפונקציה.
תקציר: הסדנה עוסקת במושג הקעירות ונקודות פיתול כפי שמוצגים באתגר 5. בסדנה הכרות עם כלים של אתגר 5 להתמודדות עם תפיסות שגויות של תלמידים במקרה של נקודת פיתול ב.
בסדנה כוללת סרטונים, מעבדות ויישומוני Geogebra, מצגות הכוללות הסברים מפורטים אודות לנושא הנלמד ומבחר עשיר של דוגמאות ואי-דוגמאות המושג, פעילויות לתלמיד להבהרת הנלמד, להעמקה, לתרגול, ליישום וניהול למידה.
תקציר: הסדנה עוסקת בבעיות קיצון, מציעה דרכים שונות לפתיחת הנושא, מציגה ישומים דינאמיים להמחשה ולחקר וגם הנחיה לבניית ישומים בגאוגברה. הסדנה מציעה פתרון בעיות קיצון גם ללא חדו"א בדרכים שונות, ובעזרת סימטריה בפרט, תוך למידה שיתופית.
תקציר: בסדנה פעילויות לגילוי וחקירת המושג הפונקציה ההפוכה, מושג בסיסי המלווה אותנו לאורך כל לימודי החדו"א. בסדנה פעילויות החל מהכרת המושג דרך המחשות ובניות בגאוגברה של פונקציות הפוכות, חקירה של הקשר בין הנגזרות והאינטגרלים של פונקציות הפוכות. סדנה זו מתקשרת ישירות לסדנא על פונקציה מורכבת דרך העיסוק בפונקציות ההפוכות לעצמן.
בסדנה מובאים עקרונות הפעילות בדרך של תהליכי הבניית ידע.
תקציר: בסדנה אוסף פעילויות חקר להבנת המשמעות של הרכבת פונקציות. לאורך כל לימודי האנליזה בתיכון אנו עוסקים בפונקציות מורכבות מסוגים שונים. בחקירת פונקציה מורכבת, הסתכלות כללית על הפונקציות המרכיבות יכולה לעזור בפיתוח החוש לפונקציות ולפיתוח הבקורת לנכונות חקירת פונקציות.
לצמוח מפונקציה ריבועית - הסתכלות איכותנית על פולינומים
נושא: אנליזה.
תקציר: בסדנה נצא מתוך הידע של התלמידים מכיתה ט על פרבולות אל פולינומים ואל פונקציות נוספות. פעילות חקר בקדם אנליזה על פונקצית הפולינום בהסתכלות איכותנית בעזרת תוכנה גרפית כגון דסמוס או גאוגברה. הסתכלות על ייצוגים שונים של הפולינום ובפרט על פולינום מרובה שורשים. בהמשך הרחבת החקר לפעולות על פונקציות הפולינום: שיקופים, פונקציה הופכית לפולינום, הרכבת פונקצית הערך המוחלט ופונקצית השורש.
תקציר: משחק לפיתוח ה"חוש לפונקציות", חשיבה פונקציונאלית. הפעילות מזמנת מציאת תכונות משותפות לפונקציות שונות ובניית דוגמאות לפונקציות על פי תכונות נתונות. בדוגמה זו, הדגש על חקר של שורשים ואסימפטוטות של פונקציות, אך ניתן לבנות תבניות משחק עם דגשים שונים.